Wijziging facturering contributie m.i.v. 1/1/2015

Met factuurdatum 10 januari 2015 zijn de contributiefacturen 2015 verzonden. Voorheen werden er zoveel mogelijk gezinsfacturen verstuurd die, afhankelijk van de hoogte van het bedrag in 2 of 3 termijnen werden geïncasseerd, als tenminste gebruik gemaakt werd van automatische incasso. Met ingang van 2015 is als gevolg van de invoering van IBAN-nummers en SEPA het volgende gewijzigd.

 
Wanneer gebruik gemaakt wordt van automatische incasso:

  • – Elk lid krijgt 2 termijnfacturen die in januari en februari rond de 25e van de maand worden geïncasseerd (ZORG VOOR VOLDOENDE SALDO).
  • – Als je GEEN factuur hebt ontvangen dan is er geen of een onjuist emailadres in de ledenadministratie van je bekend. Wanneer je toch een factuur wilt ontvangen geef dan het juiste emailadres door aan ledenadministratie@etvdehelster.nl. De eerstvolgende factuur ontvang je dan digitaal.
Wanneer GEEN gebruik wordt gemaakt van automatische incasso:
  • – Elk lid ontvangt 1 factuur voor de volledige jaarcontributie en deze dient ineens voor de vervaldatum te worden voldaan. Leden die een juist e-mailadres doorgegeven hebben krijgen de factuur per email, is een onjuist of geen emailadres bekend dan krijgen deze leden de factuur per post. Ook hier geldt: indien je de factuur per email wilt ontvangen (dit scheelt een hoop kosten en werk) geef je emailadres door aan ledenadministratie@etvdehelster.nl.
  • – Indien je gebruik wilt maken van automatische incasso vul dan het machtigingsformulier in (het laatste gedeelte van het formulier) en stop dat in de brievenbus van de ledenadministratie op het tennispark. Je contributie wordt dan in 2 termijnen geïnd en het scheelt je € 5,= aan administratiekosten! Afgegeven machtigingen worden dan met de eerstvolgende contributieronde gebruikt.
De penningmeester van ETV de Helster
Martien Schaart